Deliver them from evil
Deathwatch (2002) on IMDb
U brutalnoj rovovskoj borbi u I svetskom ratu, britanska pešadijska četa Y se odvaja od svoga puka posle žestoke bitke. Pokušavajući da se vrate na svoje linije, britanski vojnici otkrivaju nešto što se čini da je bombardovani nemački bunker, napušten i sa samo nekoliko zbunjenih nemačkih vojnika. Pošto ubiju većinu Nemaca i zarobe jednog vojnika, britanska četa utvrdjuje se da zadrži bunker dok ne naidje pojačanje. Uskoro, ipak, čudne pojave počinju da se dešavaju kako se zlo spušta na bunker i Britanski vojnici počinju da se okreću jedan protiv drugog.
 
Već neko vreme pokušavao sam da dodjem do ovog filma, jer sam negde pročitao recenziju i sama radnja mi se činila dosta zanimljivom. Kada sam odgledao sinoć ovaj film, mogu da kažem da se nisam prevario mnogo – film mi se baš dopao, jer predstavlja osveženje u odnosu na ono što sam proteklih nedelja gledao i dobru promenu od stalno sličnih slasher filmova.
Sam ambijent gde je smeštena radnja je fantastičan – veliki nemački bunker koji predstavlja kompleksno “zdanje” sastavljeno od brojnih rovova i manjih bunkera, pravi lavirint. Uz sve to, likovi u filmu su OK. Tako imamo preplašenog vojnika Shakespearea koji je očigledno zalutao na ratište (koji će doduše sa razvojem radnje gubiti svoj prepoznatljivi kukavičluk), nesposobnog kapetana Jenningsa koji nije dorastao vodjenju čete, narednika Tatea koji se ponaša strogo po pravilima službe, religioznog vojnika Bradforda, manijakalnog zločinca i psihopatu vojnika Quinna (glumi ga Andy Sarkis, čovek koji je dao život Golumu), a i ostali vojnici su prilično izgubljeni.
Film ne obiluje nekim surovim scenama po standardima današnjih horor filmova, uglavnom se zastrašivanje svodi na zvučne efekte u mračnom bunkeru i rovovima (što je i donekle moja zamerka jer su neke scene prilično mračne, ali s obzirom da je takav ambijent onda se to mora oprostiti – jednostavno ne možete očekivati uličnu rasvetu u bunkeru u I svetskom ratu Smile ).
Ipak, izdvojio bih scenu kada bodljikava žica napadne vojnika Quinna kao i sablasni, nestvarni artiljerijski napad na bunker. Kao i to da osećanje prisustva nečeg zlog unosi razdor medju ionako nepoverljivu četu i to je dobro prikazano.
 
Dakle, da zaključim, solidan film, koji drži pažnju sve vreme pa samim tim i preporučujem da ga pogledate.