субота, 2. новембар 2013.

Hell (2011)

Pakao (2011) on IMDb
Nemačka, za razliku od drugih evropskih zapadnih država, kaska na polju horor filmova već decenijama. Nešto se kao bude poslednjih godina, mada sve je to mršavo i svakako ispod potencijala kakav poseduje jedna velika i bogata država. A ne treba zaboraviti i na značaj nemačke kinematografije koja je npr. u vreme nemog filma bila svakako najznačajnija u horor žanru. Vremenom su taj primat izgubili, počelo je to još u doba nacista, ali daleko od toga da nije bilo kvalitetnih filmova, međutim mislim da publika ipak očekuje više i to s pravom. Ipak, uvidom u ovaj link shvatio sam da ima materijala da se pogleda nekoliko zanimljivih naslova, pa ću se potruditi da ih nabavim i predstavim na ovom blogu.
Za početak, izabrao sam "Hell" iz 2011. godine. Kako oko godinu dana učim nemački, odmah sam primetio da je neko na IMDb-u preveo naslov "Pakao" što bi bilo u redu da je ovo engleska reč. Tačniji prevod bio bi "Osvetljenost" ili "Svetlost", što i sugeriše kakvu radnju da očekujete, jer reč je o post-apokaliptičnom filmu. Temperatura je na planeti do 2016. godine porasla za 10 stepeni i Sunce je naravno spržilo sve, hrane nema, vode takođe. Glavnim junacima, koji pokušavaju da se prebace do planina verujući da je tamo podnošljivije, kao da Sunce nije dovoljan neprijatelj, isprečiće se grupa kanibala...
Iskreno, nikada nisam bio preterani ljubitelj filmova u kojima su glavni negativci kanibali, kao izraziti predstavnik realnog horora. Ja volim da se zastrašujem fikcijom, a ne kanibalima i manijacima. Saznanje da se radi o njima, stavilo je film "Hell" u težak položaj iz koga se nije izvukao. Jedan od razloga je i taj što sam gledao verziju sa francuskom sinhronizacijom što me je smorilo, jer sam želeo da gledam film u originalu u sklopu mog usavršavanja tog jezika. Dalje, koliko god bio niskobudžetan i koliko god da se to uglavnom ne primećuje, ovaj film me nije posebno zainteresovao. Likovi nisu neki za kojima bi se moglo patiti, a radnja je previše razvučena za moj ukus što me je na trenutke nenormalno umaralo. Maltene, nikako da se nešto desi, a i kad se konačno dogodi, ispostavi se da je reč o nečemu što je meni nezanimljivo. Zbog svega ovoga, "Hell" teško da može da dobije prelaznu ocenu od mene, reč je tek o filmu koji sam pogledao i verovatno ću ga vrlo brzo izbrisati iz pamćenja. Nema tu ničega posebno pamtljivog, a kamoli novog.

Нема коментара:

Постави коментар